CONTOH AYAT PENUTUP MAJLIS

Mengenai Penulis

Mohd Rizal Bin Abd Rashid merupakan Guru Komunikasi Berpengaruh Malaysia yang berpengalaman selama 20 tahun dalam bidang komunikasi berpengaruh.

Beliau mempunyai kepakaran dalam komunikasi berpengaruh dan telah mengendalikan banyak bengkel serta seminar serta melatih ribuan bisnes owner, usahawan dan professional dalam dan luar negara fokus kepada komunikasi berpengaruh dan body language.

}

12 May 2015

Hai, sebagai seorang pengacara majlis, ini adalah perkara penting yang perlu diungkapkan oleh seorang pengacara majlis iaitu ‘sesi penutup’.

Dalam Pengacaraan Majlis, seorang pengacara majlis juga perlu mem ‘variasi‘ kan teks emcee. Antara variasi yang saya biasa gunakan ialah pengabungan pantun, gurindam dan lain-lain. Selain penggunaan pantun, saya juga menggunakan ayat seperti dalam gambar dibawah ketika majlis penutup..

atau untuk mudah anda copy dan gunakan didalam teks emcee anda:-

‘..Hadirin Sekalian, dengan sempurnanya penyampaian itu tadi, maka sempurnalah majlis kita pada hari ini..’

‘..Inilah yang dikatakan ibarat menanam sudah dituai, ibarat musafir sudah sampai, umpama belayar telah sampai ke pelabuhan, umpama berjalan telah sampai ke destinasi..’

‘..Bagi pihak majlis, kami ingin memohon kemaafan sekiranya terdapat kekurangan dan keterlajuran disepanjang majlis ini diadakan..’

Semoga bermanfaat dan dapat sesuatu! Jangan lupa kongiskan dengan yang lain ya.

Follow kami di VIP Emcee Academy untuk lebih info, tips dan video-video berkaitan emcee.

Join Group telegram kami untuk banyak tips dan perkongsian tentang emceeing

Anda Mungkin Meminati Tajuk Tajuk Ini…

Apa Pendapat Anda Tentang Artikel Saya Ini? Berikan Komen Anda

0 Comments